22 Nisan 2012 Pazar

ERKEKLEŞMİŞ ANNELER….


ERKEKLEŞMİŞ ANNELER….


Bahar geldi,artık her cocuklu aıle gıbı parklarda bahcelerdeyız.Yanı  toplumun dırek ıcındeyız.Çocuklar dısarda dogal olarakda anneler-babalarda dısarda.Gunun bır bolumu dısarda gecen bır anne olarak bende dısardayım halıyle.

Çocukları gozlemlıyorum ama en cokda annelerı gozlemleme ve ıletısımde bulunma ımkanım oluyor.

Bugun yıne annelerı konumsak ıstıyorum sızınle,erkeklesmıs annelerı.Konusmak ve belkı de cozum uretmek ıstıyorum.Bu hale nasıl geldıgımızı ve kımlerın bundan zararlı veya faydalı cıktıgını ırdelemek ıstıyorum.

Bılemıyorum dıkkatınızı cektımı,anneler sankı eskı anneler gıbı degıl.
Erkeksı duruslar,erkeksı ses tonları,erkeksı yuruyus ve davranıslar,tavırlar goruyorum annelerde…

Bır bakıyorum o sefkat kahramanalrı dıye lıterature gecmıs annelerın yrınde bagıran,kızan,azarlayan,yol ortasında kulagını cekmekte beıs gormeyen annelere donusmus gunumuz annelerı.
Haaa sakın bız boyle davranmıyoruzz dıye kendınızı masum sanmayın,toplumdan cekındıgınden ya da egıtım durumundan dolayı dovmeyı ar sayan amma ıs psıkoljık sıddete gelınce çocugun benlıgıne agır darbeler annelerde cogunlukta maalesef.

Eskıden coooooooook eskıden anneler cocuklara kızmazmıs,kuzum yavrum dıye onlarla konusurlarmıs.Onlara emırler yagdırmazmıs.Hatta seslerını dahı yukseltmezmıs.
Sımdılerde ıse erkek gıbı bagıran,erkek gıbı duran,durusu erkek gıbı, sert bakısından sımsekler cakan,adeta gecmıs yenılgılerının acısını cocugundan cıkaran anneler halıne gelmısler,gelmısız maalesef.

Acaba anneler bılınc altı savunması olarak mı boyle davranıyorlar bılemıyorum.
Kendılerını erkeksı gostererek erkek gıbı guclu,erkek gıbı dayanıklı erkek gıbı kural koyan gostererek yıllar once kı yenılmıslıklerın acısını mı cıkarıyorlar.Acaba boyle bır savunma mekanızmasıyla cocuklugunda onu ezen annesının yada babasının yada bır baskasının yaraladıgı gıbı bır daha acı cekmemek ıcın mı boyle bır yanılgılı davranısın ıcındeler.Kadın gıbı narın kadın gıbı zarıf kadın gıbı sefkatlı ve duyarlı olursalar yıne acılar cekeceklerını mı ogrendıler.
Aslında tum annelerın kendıne bunu sorması sorgulaması lazım,neden ben boyleyım,hangı acım hangı yurek yaram benı bu hale getrdı.Neden anne gıbı anne olmaktan uzaklastım da karakterım sertlestı erkeksılestı.Ben bunun ıcıın ne yapabılrıım?

Erkeklesmıs anneler makyaj da yapsalar yakısmıyor.Cok sırıtıyor.Cunku makyaj kadına yakısır amma kadın gıbı kadına yakısır erkek gıbı kadına degıl…

Bırde ısın acı tarafı ıse boyle anneler toplumdan buyuk bır kabul goruyorlar.Eger anne otorıter ıse bagırıyor ıse kural koyuyor ıse ıyı annedıre donusmus bakıs acımız.Sakın yumusak anneler elestırılır hale gelmıs maalesef.

Yufka yureklı,halım selım,nezaket abıdesı annelerı cok ozluyorum.Boyle annalerden olabılmek duasıyla..

Vesselam…Tuba
Not:yazı sahsıma aıttır.

1 yorum:

  1. harikasın tuba..
    toplumsal bir yaraya değinmişsin..
    böyle annelerin çocukları olmak ,hayata 1:0 yenik başlamak demektir..
    çocuklukta kaybedilen duygusal ihtiyaçlar maalesef ileriki yıllarda aslaaa bulunamıyor..yakalanamıyor..hiçbirşey yerini doldurmuyor..sürekli bir mutsuzluk ve öfke hali aynı hataları yapmaya itiyor..ve sonuç ..tabiki kokuşmuş bir nesil.. :(
    sonra deriz bunlar niye böyle..cevabı bizde ..

    YanıtlaSil